Era deja dimineata si s-a intamplat ceea ce v-ati imaginat. El abea se trezise. O vede pe ea imbracata.

EA: Hai draga…azi! Nu am timp de stat la discutii. Lucrurile tale sunt pe noptiera.Si pe dulap.Si cred ca si pe sub pat. Vezi tu!

EL: Da ce e cu graba asta?Unde vrei sa te duci?

Ea: Nu e vorba unde ma duc eu. Eu nu plec nicaieri. Asta e casa mea. E vorba ca nu te mai iubesc si cred ca tu nu ai inteles asta. Eu deja mi-am gasit un coleg de munca cu care trebuie sa ies astazi la un suc. Dansul m-a invitat. Asa ca hai…ma grabesc.

O, da. El nu se astepta la asta. S-a resemnat. A facut un dus, si-a strans hainele, s-a imbracat. A pus mana pe clanta. Dar inainte sa plece a mai sarutat-o o data. Ea a ramas impasibila. Nu a schtat nici un gest.

Arta vieţii? Rezervă, discreţie, cumpătare, în general negare şi în rezumat dăruire.



De atfel seara precedenta a fost lucrul de care ea avea nevoie pentru a-si da seama ca s-a detasat. A terminat.

El a trecut si le peste in scurt timp. Cine nu s-ar satura de atatea refuzuri. Cine credeti ca persista. Nici un barbat nu e in stare sa  se injoseasca in halul asta. Sunt fta dar imi dau seama ca acel „joc” nu poate dura la infinit. El nu a reusit sa mai scrie vreun nume pe lista dar a reusit un lucru si mai bun. Sa o arunce.

Dar se investe un nou cuplu destramat deoarece el l-a vazut pe dansul la un suc cu ea si, in spiritul razbunarii, i-a spus dansei. Se anunta furtuni.

Sălbaticii din America schimbau aurul şi mărgăritarele pentru cioburile de oglindă din Europa. Aşa fac şi copiii, şi mulţi dintre noi rămân copii toată viaţa.

~Sfarsit~

